Proje Hakkında
Gözlerimizden çok kulağımızın büyük önem taşıdığı müzik;
tarih boyunca görme engellilerin en fazla ilgi duyduğu ve başarılı olduğu alanlardan biri olmuştur.
Ülkemizde geleneksel ozanlık geleneği çerçevesinde yetişmiş Aşık Veysel Şatıroğlu bu alanda
görmeyenlerin toplumsal yaşama ne denli damga vurabileceğini gösteren en tartışılmaz örnek durumundadır.
Müzik görme engelli bireyler toplumla daha kolay kaynaşabilen kendine yeterli, başarılı ve üretken bireyler olmalarını sağlamıştır,
buradan yola çıkarak başta görme yetersizliği olmak üzere diğer engel gruplarına sahip özel çocuklarımız ve akran arkadaşların
ve öğretmenlerinin katılımıyla bulundukları şehrin yöresel türküleri birlikte seslendirmeleri amaçlanmıştır.
Amaçlar
Özel çocuklarımızın okul ve toplum kültürünü geliştirmek.
Özel çocuklarımızın sosyal faaliyetlerde yer almalarını sağlamak.
Özel çocuklarımızın akranları ile kaynaştırmak.
Özel çocuklarımızın müzik kulağının gelişmesini sağlamak.
Özel çocuklarımızın yörelerine ait türküleri öğrenmesini sağlamak.
Akran arkadaşlarının empati ve merhamet duygularını geliştirmek.
Akran arkadaşlarının toplumda daha duyarlı biri olmasını sağlamak.
Öğrencilerin birbirlerini gözlemlemesini sağlamak.
Birlikte başarma duygusunu yaşatmak.
Süreç
Projemiz 2021 Şubat ayında başlayıp Nisan ayında sonlanacaktır.
Proje ile ilgili tanışma toplantısı.
Proje ortakları tarafından okulları ve öğrencileri hakkında diğer ortaklara bilgilendirme sunumu.
Öğrencilerimizin ve öğretmenlerin katılımıyla ortak faaliyetler gerçekleştirilmesi
12 haftalık bir planın oluşturulması.
Proje de olan şehirlerin bireysel katılacağı yöresel türkülerinin seçilmesi.
Bütün katılımcıların katılacağı ortak türküler belirlenmesi.
Beklenen Sonuçlar
Bu projemiz ile kültürel dokumuzun en anlamlı parçası olan yöresel türkülerimizi ve o türkülerin hikayelerinin
özel çocuklarımızla buluşturulması, özel çocuklarımızın sosyal becerilerinin geliştirilmesi, toplum içerisinde kendini daha iyi ifade etmesi,
özel çocuklarımızın ve akran öğrencilerimizin yöresel kültürel türküleri tanıması, özel çocuklarımız ile akran öğrencilerin kaynaşması, akran arkadaşlarının
merhamet ve empati duygularının gelişmesi ve toplumda daha duyarlı biri olması, öğrenci- öğretmen birliktelik bağının güçlendirilmesi beklenmektedir.