Proje Hakkında
Öğrencilerimizin yaş grubu 8-12dir. Projemizin dili İngilizce ve Türkçedir. Projemizin ilgi alanları yabancı dillerdir.
Proje süresi 3 aydır. Okulumuzun türü ilkokul ve ortaokuldur. Oynanacak oyunlar pandemi süreci ile uyumlu olarak seçilecektir.
Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişiminde yadsınamaz bir etkiye sahiptir. İngilizce öğretiminde de oyun sıkça kullanılmalıdır.
İşte bu proje etkinliklerinin yardımı ile çocuklar İngilizce dersine olumlu yaklaşırlar ve ön yargıları kırılır. Karşılıklı iletişim ve bu iletişimi devam ettirmek için istek duyarlar.
Bu iletişim öğrencinin konuşmasını teşvik eder ve bu durumda yabancı dilin aktif kullanımını sağlar.
Amaçlar
Öğrencinin İngilizce Öğrenme sürecinde aktif, işbirlikçi ve katılımcı olmasının sağlamak,
Öğrencilere rahat bir öğrenme ortamı sağlamak,
Öğrencinin keşfetme, oynama ve sorgulama arzusunu geliştirerek aktif olarak dikkatlerini yoğunlaştırmak ve İngilizce öğrenmelerine destek olmak,
Karşılıklı iletişimi geliştirerek sürekliliği olan konuşmalar yapmasını sağlamak,
Öğrenciye güvenli öğrenme ortamı sağlayarak aidiyet duygusunu geliştirmek ve özgürlük kazandırmak amaçlanmaktadır.
Süreç
1- öğrenci gruplarının belirlenerek projenin tanıtılması
2- projeye uygun logo tasarlanması
3- uygun oyunların seçilmesi
4- proje için gerekli oyunların öğrenciler ile beraber seçilmesi
5- hazırlanan oyunların öğrenciler ile beraber oynanması
6- öğrencilerin fotoğraf veya videolarının kayda alınması
--proje yaklaşık olarak 5 ay sürecektir. Her ay farklı oyunlar oynanacaktır. Oyunlar haftada en az bir defa uygulanacaktır. Bu süre içinde ortak okul ile fikir alışverişi yapılacaktır. Çeşitli teknolojik platformlar kullanılarak iletişim halinde olunacaktır. İletişim yöntemi seçilirken pandemi kuralları dikkate alınacaktır. Oyunlar, uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi şekilde, uzaktan eğitim sonlandığında yüzyüze ancak temassız bir şekilde oynanacak.
Beklenen Sonuçlar
Bu proje sayesinde öğrenciler öğrenme sürecine aktif katılacaklardır. Oyunun sadece bir eğlence aracı olmadığını, eğlenerek de öğrenebileceğini keşfedeceklerdir. Oynayarak öğrenme, öğrencileri çekici bir şekilde bilgi edinmeye motive edecek ve daha hızlı öğrenmelerine yardımcı olacaktır. Etkili bir öğrenme ortamı sağlanarak, takım çalışmasını pekiştirerek günlük hayatta gerçekleştirmeleri gereken bazı becerileri öğrenmelerini sağlayacaktır. Öğrenmede farklı tarza sahip olan öğrencinin kendini ifade etmesi sağlanacaktır. Oyun sayesinde öğrencilerin İngilizce iletişim becerileri gelişecektir.